Trendy w organizacji konferencji: Co jest teraz na topie?

29 /03/ 2024

Organizacja konferencji branżowych to jedno ze skutecznych narzędzi promowania firmy i budowania wizerunku, a także pozyskiwania nowych współprac biznesowych. Chcąc naprawdę zabłysnąć, warto wiedzieć, jak zorganizować takie wydarzenie. Poznaj aktualne trendy konferencyjne i dowiedz się, gdzie zorganizować event, by zrobić wrażenie na swoich partnerach biznesowych i przyszłych klientach.

Korzyści z organizacji konferencji biznesowych – daj się poznać!

Konferencje biznesowe to przestrzeń, która pozwala spotkać się różnym stronom biznesowym. Firmie pozwala na pokazanie się i pochwalenie osiągnięciami. Często konferencje są połączone z promocją nowych produktów czy rozwiązań. Umożliwiają dzielenie się wiedzą i nawiązywanie kontaktów. To cenny czas, który warto dobrze wykorzystać. Pozwala firmie budować swój wizerunek eksperta w branży, a także kreować się na innowatora. To także mnóstwo korzyści dla uczestników konferencji. Mają oni szansę na poznanie nowych trendów, kierunków, technologii i strategii, co może przyczynić się do ich rozwoju i wpływać korzystnie na wizerunek Twojej firmy, jako organizatora wydarzenia. Warto nie przegapić takich możliwości!

Trendy 2024 związane z organizacją konferencji biznesowych

Lata pandemii i przerwania spotkań także w świecie biznesowym, zmieniły nieco takie eventy. Dziś bardzo liczy się interaktywność. Najważniejsze wykłady czy spotkania mogą być na żywo streamowane w Internecie, co pozwala w nich uczestniczyć także osobom, które z różnych przyczyn nie mogły dotrzeć na spotkanie. Mając to na uwadze, trzeba zadbać o jakość takiej transmisji i atrakcyjność oraz profesjonalne wykonanie całości. Warto też zorganizować spotkania warsztatowe, które angażują uczestników i jeszcze bardziej zwiększają ich zainteresowanie. Warto rozważyć zaangażowanie nowych technologii, także z zakresu AI, które wzbudzają ogromne zainteresowanie, a jednocześnie rozwiązania z nimi związane są chętnie implementowane do firm. Nawet jeśli Twoja branża nie jest związana z takimi technologiami, ich obecność na konferencji przedstawi Twoją firmę jako innowacyjną i dbającą o to, co w trawie piszczy. 


Ostatnim z ważnych trendów jest ekologia. Zadbaj o swój wizerunek jako marki, dbającej o zrównoważony rozwój. Rozważ, czy warto drukować wszystkie materiały na jakościowym papierze, czy może lepiej umieszczać swoje treści online i dzielić się nimi z użyciem kodu QR, jednocześnie podkreślając swoje zaangażowanie w ochronę środowiska. Jeśli chcesz, by niektóre z materiałów były drukowane, postaw na papier, który łatwo jest recyklingować i podkreśl zastosowane rozwiązania oraz powody, dla których zostały wdrożone. Dzięki takim rozwiązaniom konferencja będzie w zgodzie z aktualnymi trendami, a firma będzie postrzegana jako nowoczesna i zaangażowana.

O co warto zadbać, organizując konferencję?

Przy organizacji konferencji biznesowych należy odpowiednio zaplanować program konferencji, uwzględniając różnorodne tematy, ciekawych prelegentów oraz interaktywne sesje, które zachęcą uczestników do aktywnego udziału. Istotne jest zadbanie o odpowiednią promocję wydarzenia, co pozwoli dotrzeć do potencjalnych uczestników i zainteresować ich udziałem. Nie można również zapominać o logistyce, takiej jak wybór odpowiedniej lokalizacji, zapewnienie wygodnego zakwaterowania oraz dostępność transportu. Warto także zaplanować atrakcje towarzyszące konferencji, które umożliwią uczestnikom budowanie relacji biznesowych i integrację. Ostatecznie, kluczem do udanej konferencji jest dbałość o szczegóły oraz elastyczność w działaniu, która pozwoli dopasować się do zmieniających się potrzeb i warunków.

Jak wybrać dobre miejsce na konferencję?

Wybór odpowiedniego miejsca na konferencję to najważniejsza z decyzji, jaką trzeba podjąć, by zorganizować udany event. Pomysłów może być mnóstwo, jednak decydując się na konkretne miejsce, warto rozważyć przede wszystkim jego atrakcyjność, ale także komfortowy dojazd, zwłaszcza jeśli uczestnicy konferencji przyjadą z całego kraju, a nawet świata. Hotel Airport Okęcie to miejsce, gdzie z łatwością dotrą wszyscy goście. Jest świetnie skomunikowany z lotniskiem, dworcem i infrastrukturą drogową. W naszym hotelu dostępne są profesjonalnie przygotowane sale konferencyjne, wyposażone w sprzęt, umożliwiający prowadzenie spotkań. Konferencja w hotelu to także wygoda dla gości, którzy mogą przenocować na miejscu, w wygodnych warunkach. Mogą cieszyć się także dobrą kuchnią. Wbrew pozorom takie szczegóły są niezwykle istotne i mogą pozostawić dobre lub złe wrażenie, w zależności od tego, czy postawisz na jakość. Dodatkowe atrakcje hotelu, jak spektakularny widok na miasto, zrobią dobre wrażenie na uczestnikach eventu.

Śledź innych – inspiruj się konkurencją!

Śledzenie działań konkurencji może być inspirujące i pomocne w doskonaleniu własnych strategii biznesowych. Obserwując, jakie konferencje organizują inne firmy w branży, można zdobyć cenne informacje na temat aktualnych trendów i preferencji uczestników. Analiza działań konkurencji pozwoli na uniknięcie popełnienia tych samych błędów oraz lepsze dopasowanie swojej oferty do oczekiwań klientów. Nie oznacza to jednak bezpośredniego kopiowania pomysłów, lecz raczej adaptację ich do własnych potrzeb i specyfiki działalności. Dlatego warto regularnie monitorować konkurencję i czerpać z niej inspirację do doskonalenia własnych strategii konferencyjnych.

Czego wystrzegać się podczas organizowania konferencji?

Czego warto unikać przy organizacji konferencji? Przede wszystkim zbyt obszernych planów programowych, które mogą przytłoczyć uczestników. Ważne jest także unikanie przesadnego skupienia się na jednej dziedzinie tematycznej, co może sprawić, że wydarzenie stanie się jednostajne i nieciekawe dla wszystkich uczestników. Warto unikać zbyt dużej ilości reklam i promocji podczas konferencji, aby nie zniechęcić uczestników.

Obserwuj trendy i sam je kreuj, wyznaczając kierunki, aby konferencje Twojej firmy budziły zawsze zainteresowanie!


Jesteś zainteresowany tematyką konferencji? Sprawdź także nasze pozostałe artykuły "Jak zorganizować konferencję biznesową na najwyższym poziomie?" oraz "Jak wybrać idealne miejsce na konferencję biznesową?".

Show on the map
Newsletter

Stay up to date with the latest promotions and events!

In order to provide services at the highest level, the Service uses cookies stored in the browser's memory. Detailed information about the purpose of their use, including processing of user activity data and advertising personalization, as well as the possibility to change cookie settings, can be found in the Privacy Policy.
By clicking ACCEPT ALL, you consent to the use of technologies such as cookies and to the processing by KONCEPT 2000+ Sp. z o.o. sp.k., Komitetu Obrony Robotników 24, 02-148, Warszawa, of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie identifiers, for analytical and marketing purposes (including automated ad targeting, measuring their effectiveness, and processing user data for analytical purposes). You can change cookie settings and detailed consent preferences in the settings.

Manage privacy settings
Essential cookies

Cookies necessary for the operation of services available on the website, enabling browsing offers or making reservations, supporting security mechanisms, including user authentication and abuse detection. These files are required for the proper functioning of the website. They do not require your consent.

Analytical cookies

Cookies allowing the collection of information about the user's use of the website in order to optimize its functioning and adapt it to user expectations. By consenting to these cookies, you agree to the processing of data regarding your activity on the site for analytical purposes.

Marketing cookies

Cookies enabling the display of marketing content tailored to the user's preferences and directing marketing offers to them corresponding to their interests, including information about user activity, products, and services of the site administrator and third parties. Consent to these cookies means that your data may be used for advertising personalization and analysis of the effectiveness of our advertising campaigns.

Your preferences have not yet been saved